REGULAMIN ORGANIZACYJNY
§ 1.
Postanowienia ogólne
- Regulamin organizacyjny został ustalony na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 295, ze zm.).
- Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy działający pod firmą PSYCHOLOG AGNIESZKA PACH dalej jako „Gabinet”)
- Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników Gabinetu, a także osoby wykonujące świadczenia zdrowotne na rzecz Gabinetu na podstawie umów cywilnoprawnych, pacjentów Gabinetu, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające na terenie zakładu leczniczego Gabinetu w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych.
§ 2.
Cele i zadania
- Celem działalności Gabinetu jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu psychiatrii oraz prowadzeniu psychoterapii i działań psychologicznych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa także promocja zdrowia i prowadzenie edukacji zdrowotnej.
- Zadaniami Gabinetu są:
- prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej oraz terapeutycznej i psychologicznej,
- udzielanie indywidualnych porad konsultacji lekarskich,
- organizowanie i prowadzenie oświaty zdrowotnej w reprezentowanej specjalności,
- farmakoterapia,
- udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta, a także zgodnie z zasadami etyki oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa,
- orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia,
- promocja zdrowia oraz edukacja zdrowotna pacjentów,
- udział w kształceniu osób przygotowujących się do wykonywania zawodów medycznych oraz osób wykonujących zawody medyczne poprzez prowadzenie stażów kierunkowych i podyplomowych oraz szkoleń specjalistycznych.
- inne zadania zlecone przez osobę upoważnioną.
- wykonywanie innych zadań Gabinetu w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 3.
Struktura organizacyjna
- Gabinet wykonuje działalność leczniczą za pomocą zakładu leczniczego pod nazwą Poradnia Psychologiczno-Psychiatryczna Personaliti.
- W ramach zakładu leczniczego, o którym mowa w ust. 1, funkcjonują:
- jednostka organizacyjna – Poradnia Psychiatryczna
- komórka organizacyjna – Poradnia Zdrowia Psychicznego
§ 4.
Rodzaj i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- Gabinet prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- Gabinet udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu z zakresu psychiatrii oraz prowadzeniu psychoterapii i działań psychologicznych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa także promocja zdrowia i prowadzenie edukacji zdrowotnej obejmujących:
- udzielanie konsultacji lekarskich;
- wydawanie orzeczeń i zaświadczeń dotyczących stanu zdrowia pacjentów;
- wystawianie recept;
- promocja zdrowia i edukacja zdrowotna pacjentów;
- prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej oraz terapeutycznej i psychologicznej,
- udzielanie indywidualnych porad konsultacji lekarskich,
- organizowanie i prowadzenie oświaty zdrowotnej w reprezentowanej specjalności,
- farmakoterapia,
- udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta, a także zgodnie z zasadami etyki oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa,
- orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia,
- udział w kształceniu osób przygotowujących się do wykonywania zawodów medycznych oraz osób wykonujących zawody medyczne poprzez prowadzenie stażów kierunkowych i podyplomowych oraz szkoleń specjalistycznych,
- inne zadania zlecone przez osobę upoważnioną.
§ 5.
Miejsce i przebieg udzielania świadczeń zdrowotnych
- Świadczenia zdrowotne są udzielane w zakładzie leczniczym Poradnia Psychologiczno-Psychiatryczna Personaliti.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach od 8:00 do 20:00, przyjęcia pacjentów odbywają się w dni powszednie, w terminach uzgodnionych z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym w sposób określony w ust. 5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Kierownik może podjąć decyzję o przyjęciu pacjenta w innych godzinach, po uprzednim uzgodnieniu terminu przyjęcia z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym lub faktycznym.
- Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście, telefonicznie (nr tel.+48 577 002 188) lub przez Internet i aplikacje mobilną. W trakcie rejestracji pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy obowiązany jest okazać dowód tożsamość, podać numer PESEL oraz zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu.
- Płatność za udzielone świadczenia następuje po udzieleniu świadczenie. W przypadku, gdy w trakcie udzielania świadczenia powstanie konieczność udzielenia świadczeń dodatkowych, pacjent zostanie poinformowany o takiej konieczności, jak również o wysokości kosztów udzielenia świadczeń dodatkowych. Zapłata za świadczenia dodatkowe następuje po ich udzieleniu, nie później jednak niż w dniu wizyty.
- Gabinet akceptuje następujące formy płatności:
- gotówka;
- przelew bankowy;
- karta kredytowa/płatnicza.
- Przed przystąpieniem do udzielania świadczeń Pacjent zobowiązany jest udzielić personelowi udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień, jakie będą niezbędne dla zapewnienia należytej realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności okazać posiadaną dokumentację medyczną wraz z wynikami badań.
- Warunkami udzielenia świadczeń zdrowotnych są:
- rejestracja wizyty zgodnie z postanowieniami Regulaminu,
- wyrażenie przez Pacjenta świadomej zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych,
- udzielenie przez Pacjenta informacji, o których mowa w ust. 6;
- Odwołanie terminu sesji psychoterapeutycznej lub wizyty lekarskiej w czasie krótszym niż 24 godziny, lub niestawienie się na spotkanie bez informacji na ten temat, wiąże się z pełną odpłatnością za dane spotkanie.
- W przypadku odwołania sesji lub wizyty lekarskiej przez personel udzielający świadczeń w terminie do 24h przed planowanym spotkaniem nie jest pobierana opłata za sesję i w miarę możliwości jest proponowane spotkanie w innym terminie w tym samym tygodniu lub dodatkowe spotkanie w kolejnym tygodniu.
- Kontrakt terapeutyczny zawierany jest bezpośrednio z psychoterapeutą, ustnie lub pisemnie, a jego zasady mogą nieznacznie zmodyfikować́ niniejszy regulamin.
§ 6.
Dostępność świadczeń zdrowotnych
- Gabinet organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom możliwie najlepszą dostępność i najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom za odpłatnością, w oparciu o obowiązujący w dacie udzielenia świadczenia cennik ustalony przez Kierownika i stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Gabinet zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Pacjenta lub zaprzestania dalszego udzielania świadczeń zdrowotnych w następujących przypadkach:
- jeżeli stan zdrowia Pacjenta nie pozwala na udzielenie mu świadczeń zdrowotnych;
- w przypadku niespełnienia warunków określonych w § 5 ust. 7;
- w przypadku wystąpienia stanu zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów;
- w przypadku naruszenia przez pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub inne osoby towarzyszące pacjentowi obowiązków oraz zakazów określonych w § 9 ust. 4 i 5 Regulaminu. Decyzję w tej sprawie podejmuje Kierownik lub jego zastępca albo inna osoba upoważniona przez Kierownika;
- w innych przypadkach, gdy udzielenie świadczeń zdrowotnych jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od Gabinetu.
§ 7.
Jakość świadczeń zdrowotnych
- Świadczenia zdrowotne w Gabinecie są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom z należytą starannością, zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta oraz w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Osoby udzielające pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
§ 8.
Dokumentacja medyczna
- Gabinet prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych.
- Gabinet zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres przewidziany w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej Gabinet nie pobiera opłaty .
§ 9.
Prawa i obowiązki pacjenta
- Świadczenia zdrowotne udzielane są z poszanowaniem praw pacjenta określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także w przepisach odrębnych.
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do Kierownika lub osoby go zastępującej.
- Informacja o prawach pacjenta udostępniona jest pacjentom w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych w formie pisemnej, w miejscu ogólnodostępnym.
- Pacjent ma obowiązek:
- przestrzegania postanowień Regulaminu;
- przestrzegania zasad higieny osobistej;
- przestrzegania praw innych pacjentów;
- szanowania mienia Gabinetu.
- Na terenie zakładu leczniczego zabronione jest:
- spożywanie alkoholu;
- palenie tytoniu, w tym e-papierosów;
- wprowadzanie zwierząt;
- akwizycja i prowadzenie działalności zarobkowej.
§ 10.
Kierownictwo Gabinetu
- Działalnością Gabinetu, kieruje kierownik Gabinetu („Kierownik”).
- Kierownik prowadzi sprawy Gabinetu i reprezentuje go na zewnątrz oraz realizuje inne obowiązki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Kierownik może powołać zastępców do kierowania poszczególnymi jednostkami lub komórkami organizacyjnymi lub kierowania sprawami określonego rodzaju. W tym celu Kierownik może w szczególności udzielać swoim zastępcom niezbędnych pełnomocnictw lub upoważnień.
- Kierownik może powierzyć wyznaczonej osobie obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego lub współpracującego z Gabinetem oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej (kierownik medyczny).
§ 11.
Warunki współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
- W celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Gabinet współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych.
- Współpraca odbywa się na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta. Szczegółowe zasady współpracy mogą zostać określone w odrębnych umowach.
§ 12.
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 30 października 2023 r.
- W sprawach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw.
Kierownik Gabinetu: Agnieszka Pach
Załączniki:
1 – Cennik świadczeń zdrowotnych udzielanych odpłatnie.
Zał. nr 1 do regulaminu organizacyjnego
CENNIK ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
L.p. |
świadczenie zdrowotne |
opłata |
1 |
Pierwsza konsultacja psychiatryczna |
290 PLN (do 45 min) |
2 |
Kolejna konsultacja psychiatryczna |
250 PLN (do 30 min) |
3 |
Konsultacja wstępna psychologiczna |
190 PLN (50 min) |
4 |
Wparcie psychologiczne dorosłych |
190 PLN (50 min) |
5 |
Wsparcie psychologiczne dzieci i młodzieży |
190 PLN (50 min) |
6 |
Psychoterapia dorosłych |
190 PLN (50 min) |
7 |
Psychoterapia dzieci i młodzieży |
190 PLN (50 min) |
8 |
Konsultacja seksuologiczna (indywidualna) |
290 PLN (do 45 min) |
9 |
Terapia uzależnień |
190 PLN ( 50 min) |
10 |
Konsultacja psychologiczna rodzicielska |
190 PLN (50 min) |
11 |
Diagnoza psychologiczna |
od 400 PLN |
12 |
Udostępnienie dokumentacji medycznej |
Brak opłaty |
Psycholog Agnieszka Pach
ul. Trakt Lubelski 300e/24, 04-667 Warszawa
NIP: 821 161 34 36, Regon: 523 81 24 34
Poradnia Psychologiczno-
Psychiatryczna Personaliti
ul. Jana Pawła II 11, 00-828 Warszawa
tel. +48 577 002 188; kontakt @personaliti.pl